Peugeot Partner klady a zápory

Rodinné auto za málo peňazí s jednoduchou konštrukciou a nízkymi prevádzkovými nákladmi. Takto by sme ľahko popísali tohto Kombi-vaňa, ktorý debutoval v roku 1996. Spolu s jeho dvojčaťom (Citroen Berlingo), sa preslávil predovšetkým ako nákladné, ale aj ako osobný automobil. Druhá generácia sa vyrába dodnes. Ako snáď každý automobil má aj Peugeot Partner svoje výhody a nevýhody. Auto bez malých nedostatkov ešte nebolo vynájdené, každopádne sa poďme pozrieť na pre a proti.

 

Výhody a nevýhody Peugeotu Partner

Účel využitia vozidla, tým máme na mysli úžitkový vs. osobné, hrá zásadnú úlohu už pri konštrukcii. Úžitkové automobily bývajú väčšinou „ochudobnené“ na vybavenie a užívateľskom komforte. Sú zamerané na jednoduchosť, praktickosť a hlavne na nízke prevádzkové náklady. Od toho sa tiež odvíja ich cena.

Nie každému môže toto vyhovovať, preto stojí za úvahu ako spojiť oba varianty. Jednou z možností je zaobstarať osobné verziu, demontovať sedadlá, a tým osobné vozidlo premeniť behom pár minút na úžitkový. Sedadlá môžeme kedykoľvek vrátiť späť a využívať ho opäť ako osobné.

Medzi najznámejšie nešváry patria horšie jazdné vlastnosti, hluk vo vnútri vozidla, menej kvalitné použité komponenty, použitý materiál, spracovanie interiéru. Vybavenie je väčšinou chudobnejší, sedadlá neposkytujú moc pohodlie. Akčný rádius riadenia je menší a telo nie je príliš aerodynamické.

Ktoré časti sa najrýchlejšie opotrebujú

Už počas bežných prehliadok narazíme na problémy s prevodovkou. Časté opotrebenie nebýva dôsledok nevhodného zaobchádzania, u tohto modelu sa jedná o normálny jav. Prevody sa opotrebovávajú veľmi rýchlo. Výmena je v rádoch tisícov korún, povieme teda cenovo dostupná.

Zavesenie vozidla tiež nepatrí k najlepším čo sa odolnosti týka. Predné zavesenie je typu McPherson, tlmiče, tesnenia sa však odporúča po cca 30 000 km skontrolovať a prípadne vymeniť.

Zadná náprava sa opotrebováva najviac. Na miesto torzných tyčí sa tu využíva pružín, tlmiče pomerne dosť trpí a nevydrží viac ako 100 000 km. Všeobecne platí, že ak sa objavia nejaké neštandardné chovanie vozidla, či už zmena jazdných vlastností, alebo zníženie výšky automobilu, mali by sme zamerať pozornosť na zavesenie. Medzi hlavné symptómy patrí už spomínané zhoršenie jazdných vlastností, splavovanie pneumatík, môžeme tiež počuť podivné zvuky pripomínajúce praskanie a škrípanie.

Upokojiť Vás môžeme tým, že opravy nebývajú tak nákladné. Najnákladnejšie je porucha riadenia a tá sa objavuje veľmi zriedka.

Aj keď celkové hodnotenie vozidla je skôr priemerné, tak čo sa týka korodovaniu karosérie, je na tom Partner v tomto smere oveľa lepšie. Môžu sa objaviť len menšie problémy s pojazdnými dverami a plastovými časti v kabíne, ktoré môžu po čase začať praskať.

Oprava zadnej nápravy Peugeot Partner

Oprava zadnej nápravy je pomerne jednoduchá a zahŕňa výmenu poškodených častí ako sú ložiská, čapy, tesnenia, atď. Vďaka špecifickej zadnej náprave Peugeot Partner je oprava zadnej nápravy trochu odlišná od ostatných modelov vybavených zadnou nápravou. Začneme pochopiteľne zdvihnutím vozidla, demontážou kolies, následne demontujeme zadnú nápravu. Za pomocou hydraulického sťahováku demontujeme kyvná ramená a vymeníme čapy. Nápravu natrieme antikoróznym náterom, ďalej vymeníme ložiská a tyče. Nakoniec skontrolujeme geometriu, po tej nápravu môžeme nainštalovať späť do vozidla.

Pre a proti

Pomer cena / výkon a všestrannosť modelu uberá na komforte a bezpečnosti. Vozidlo nie je moc na dlhé cestovanie a hodí sa skôr ako „pracovný voz“ do mesta najmä vďaka kompaktným rozmerom. Záleží naozaj teda na tom kde a ako ho budeme požívať.

Nákupný košík
Scroll to Top